021-65612535
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 28 مهر 1400 در ساعت 51 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

باسکول و اجزای تشکیل دهنده آن 

باسکول دیجیتالی در واقع یک ترازوی الکترونیکی بزرگ است که وسیله نقلیه چرخدار می تواند بر روی آن قرار گرفته و وزن آن در بصورت دقیق اندازه گیری شود.

 

اجزای اصلی باسکول:

  • سازه اصلی ( پلاتفرم )
  • لودسل
  • جانکش باکس
  • نشان دهنده ( نمایشگر )

 

 

پلتفرم:

 

این سازه در واقع یک سازه پل مانند می باشد که جنس آن می تواند از فلز، بتن، و یا ترکیبی از بتن و فلز باشد. این سازه عموما بر روی یک فونداسیون بتنی نصب می گردد.
باسکول‌های دیجیتالی می تواند به صورت ثابت و یا قابل جابجایی طراحی وبه صورت داخل زمین و یا روی زمین نصب گردد.

 

ظرفیت باسکول:

 

ظرفیت باسکول از جمله مباحثی است که جهت انتخاب باسکول باید به آن توجه شود. ظرفیت یک باسکول بر اساس نیاز متغیر باشد. در کارخانه باسکول سازی نیکو باسکول ها دارای ظرفیت متفاوت می باشند و از 150 کیلوگرم تا 10 تن تولید می شوند.

 

اندازه گیری وزن در باسکولهای دیجیتالی :

 

امروزه برای اندازه گیری وزن در باسکول‌ها از حسگرهای وزن یا لودسل استفاده می شود. برحسب ظرفیت، ابعاد باسکول‌ها و نوع طراحی، یک باسکول می تواند دارای یک و  ۴،۶،۸ و یا بیشتر باشد.

 

نمایش وزن:

 

در باسکولهای دیجیتالی، تغییرات وزن توسط لودسلها به یک جعبه واسط به نام جانکشن باکس (G-BOX) منتقل شده و از آن جا به یک اندیکاتور الکترونیکی منتقل می شود که این دستگاه وزن را به صورت عدد نمایش می دهد.
اندیکاتورها می توانند علاوه بر نمایش وزن، قابلیتهایی مانند ذخیره اطلاعات، چاپ قبوض، انتقال عدد محاسبه شده به سیستم کامپیوتر، خروجی های مختلف بر حسب وزن و…..داشته باشد. باسکول های تولید شده در مجموعه نیکو قابلیت نصب انواع نمایشگر را دارد.همچنین در صورت نیاز قابلیت افزودن نمایشگر دوم را نیز دارند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()