021-65612535
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 4 بهمن 1400 در ساعت 47 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

باسکول لاشه کش

باسکول چیست؟

قبل از اینکه با مفهوم باسکول لاشه کش آشنا شویم باید توضیح دهیم که باسکول چیست.

باسکول در واقع یک ترازو دیجیتال با ظرفیت و ابعاد بزرگ است. باسکول برای اندازه گیری وزن اجسام حجیم و سنگین به کار می رود.

باسکول ها برای نخستین بار در کشور فرانسه برای اندازه گیری وزن دام و طیور و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفتند.

باسکول ها به دلیل دلیل توزین اجسام سنگین و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، باید بدنه ی مقاوم داشته باشند. پایه ها و کفه نیز باید از مقاومت خوبی برخوردار باشند.

باسکول های قدیمی نسبت به سیستم های دیجیتالی امروزی  از حساسیت کمتری برخوردار هستند. با پیشرفت روز افزون صنایع مختلف، دستگاه هایی با ظرفیت های بالا تولید شده است که دارای دقت فوق العاده ای در توزین می باشند.

روزانه تنوع باسکول در حال افزایش است و نیاز انسان روز به روز به باسکول دیجیتالی افزایش یافته است.

باسکول ها بسته به نیاز مشتریان و نوع کاربرد در ابعاد و مدل های مختلفی ساخته می شوند. به عنوان مثال، معمولاً برای وزن کردن دام و طیور از باسکولت و برای وسایل نقلیه از باسکول جاده ای استفاده می شود. و باسکول لاشه کش برای استفاده در کشتارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای اصلی باسکول چیست؟

باسکول ها بطور کلی به دو دسته ی مکانیکی و الکترونیکی تقسیم بندی می شوند. هر دو مدل شامل سه جزء اصلی هستند:

  1. سازه باسکول یا صفحه ی پلتفرم: صفحه ی اصلی باسکول دیجیتال که بار روی آن قرار می گیرد تا وزن شود.

  2. لودسل ها یا حسگر های وزن: وزن قرار گرفته بر روی صفحه پلتفرم را تشخیص می دهند و به نمایشگر وزن انتقال می دهند. درواقع لودسل عمل توزین را انجام می دهد و وزن را به صورت عدد نشان می دهد.

  3. اندیکاتور یا نمایشگر وزن: با کمک آن تغییرات وزن نمایش داده می شود. اندیکاتورها می توانند علاوه بر نمایش وزن، قابلیت هایی مانند چاپ قبض، ذخیره اطلاعات، انتقال عدد محاسبه شده به سیستم کامپیوتر و… داشته باشد.

انواع باسکول

باسکول دیجیتال خودش به دسته های متفاوتی شامل باسکول لاشه کش، صنعتی، جاده ای، فروشگاهی، باشگاهی و دام کش و غیره تقسیم می شود.

باسکولِ صنعتی همان‌طور که از اسمش پیداست، کاربرد صنعتی دارد. این نوع باسکول در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و کشتی‌رانی استفاده می‌شود. ظرفیت آن بیش از نیم تن تا ده‌ها تن است.

باسکولِ جاده‌ای نیز از دسته باسکول‌های سنگین است که برای وزن کردن خودروهای سنگین مانند کامیون ساخته شده است.

باسکولِ فروشگاهی دسته‌ای دیگر از انواع باسکول است که ظرفیت آن تقریبا کمتر از 500 کیلوگرم است و دارای دقت پایینتری نسبت به باسکول های صنعتی است. انواع باسکول فروشگاهی در فروشگاه‌های مختلف، برای وزن کردن کالاها استفاده می شوند.

باسکولت یا باسکول سبک برای وزن کردن اجسام مختلف در صنایعی همچون نساجی، غذایی، شیمیایی، دارویی و … کاربرد دارد.

باسکولِ پالت اجناسی را که انسان توانایی جابجایی آن‌ها را ندارد، با بازوی محرکه دیجیتال تا ارتفاع مشخصی از سطح زمین بالا می برد و سپس عملیات توزین را انجام می دهد.

باسکول های کفه ای در مواردی مانند تولیدی ها، انبارها، میوه فروشی ها و زمینه های مختلف کاربرد دارند. باسکول های کفه ای ابعاد کوچکی دارند و بسته به ظرفیتی که می توانند تحمل کنند، دقت آنها بین دویست تا دو هزار گرم است. ظرفیت وزنی آنها گاهی تا چند تن نیز می رسد.

باسکولِ باشگاهی برای وزن کردن انسان ساخته شده‌ است و در باشگاه‌ ها، کلینیک ها و مکان‌های دیگر برای اندازه‌گیری قد و وزن افراد استفاده می‌ شوند.

باسکول لاشه کش برای وزن کردن لاشه حیوانات است و عمدتا در کشتارگاه ها به کار می‌رود. اما در قصابی ها و کارهای مرتبط دیگر نیز به کار گرفته می شوند.

باسکولِ دام کش برای وزن کردن حیوان‌های کوچک و بزرگ در مزارع به منظور های مختلف ساخته شده است.

آشنایی بیشتر با باسکول لاشه کش 

دارای کابین محافظ مخصوص نمایشگر

دارای چرخ چدنی با روکش وکیوم لاستیکی (پاترولی)

دارای قابلیت محاسبه قیمت و شمارش (LED) و نمایشگر طرف دوم

باسکول لاشه کش  همچنین مناسب جهت استفاده در محیط های تجاری و صنعتی می باشد.

باسکول لاشه کش را می توان زیرمجموعه انواع باسکول دامکش توضیح داد. باسکولی که در واقع تنها برای وزن کردن لاشه حیوانات در کشتارگاه ها و قصابی ها طراحی شده است.  در حالی که باسکول دامکش برای توزین حیوانات زنده به کار گرفته می شود. این دست از انواع باسکول عموما ساختاری مشابه دارند و تنها دقت و ظرفیت توزین است که می تواند در انواع باسکول لاشه کش تنوع ایجاد کند. تعبیه کردن ستونی که لاشه حیوان امکان آویزان شدن را داشته باشد، همان ساختار مشابهی است که می توان در انواع باسکول لاشه کش دید. البته شرکت های تولیدکننده باسکول دامی و باسکول لاشه کش می توانند در همین قطعه نیز تغییراتی ایجاد کنند تا برای مثال امکان وزن کردن همزمان تعداد بیشتری لاشه مهیا باشد. که این خود برای خرید باسکول لاشه کش از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد. در کنار چنین ساختاری، علاوه بر دقت و ظرفیت توزین، که حساسیت و توان بیشتر از ملاک های خرید باسکول لاشه کش قرار خواهد گرفت، استحکام و بدنه ای که بتواند تاب لاشه حیوانات را داشته باشد نیز از معیارهایی است که تولیدکنندگان به آن توجه می کنند. باسکول لاشه کش را می توان متحرک و چرخ دار یا ثابت طراحی کرد. انواع باسکول لاشه ثابت را عموما به صورت سقفی طراحی می کنند و در کشتارگاه های بزرگ از آنها استفاده می شود. برای خرید انواع باسکول لاشه کش و دانستن قیمت آن می توانید با ما تماس بگیرید.

باسکول لاشه کش | فروشگاه اینترنتی خرید و فروش انواع باسکول لاشه کش با بهترین قیمت

انواع باسکول لاشه کش را تولیدکنندگانی از باسکول طراحی و عرضه می کنند که عموما باسکول دامی یا باسکول دامکشی نیز تولید می کنند. به همین دلیل است که می توان باسکول لاشه کش را جزیی از باسکول دامی دانست. اما به دلیل کارایی متفاوتش، می تواند در گروه مستقل دیگری هم جا بگیرد. تفاوت باسکول لاشه کش و باشکول دامکش را می توان در توزین لاشه در باسکول لاشه کش و توزین حیوان زنده در باسکول دامی دانست. یکی گوشت بی جان حیوان را وزن می کند و دیگری حیوان جاندار را. داشتن دقت کافی و برخورداری از ساختار محکم، از جمله مواردی است که در ساخت انواع باسکول لاشه کش رعایت می شود. قیمت باسکول لاشه کش همانند قیمت انواع باسکول های دامی است. و قیمت گذاری آن متاثر از قیمت گذاری باسکول های دامکشی انجام می گیرد. 

 

ترازو باسکول لاشه کش چیست؟

کاربران و صاحبان صنعت دامپروری ها و مرغداری ها، آیا می دانید که ترازو لاشه کش چیست؟ جالب است که بدانید باسکول های لاشه کش دیجیتال مشابه انواع باسکول های میدانی نیز در ایران تولید می شود.
ترازو و باسکول های متنوعی در صنعت دام و طیور به کار می رود.

  • انواع باسکول های جاده ای از ۸ تن تا ۵۰ تن
  • انواع ترازو باسکول های فرغونی دیجیتال
  • دام کش ها (گوساله، گاو، گوسفند و شترمرغ)
  • ترازو های هوشمند
  • ترازو یا باسکول های لاشه کش در ظرفیت های مختلف

سوال این است: باسکول لاشه کش چیست؟
این دستگاه های دیجیتال برای توزین لاشه گوسفند و گوساله در دامپروری ها و قصابی ها کاربرد دارند.
در دامپروری های بزرگی چنگک هایی که در شکل می بینید در تعداد زیاد روی ریسمانهای متحرک قرار دارند و گاهی تا ماشین حمل گوشت هدایت می شوند.
در دامپروری یا مرغداری های کوچک یا حتی در قصابی ها، ترازو باسکول لاشه کش دیجیتال همانند شکل به کار می روند.
استفاده از انواع ترازو یا باسکول های لاشه کش، توزین دامها را دقیق تر و سریعتر کرده است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()