021-65612535
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 13 آذر 1400 در ساعت 44 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آنچه در این مقاله می خوانید :

باسکول میدانی (چرخدار) چیست ؟

کاربرد باسکول چرخدارچیست؟

انواع باسکول چرخدار

خرید باسکول میدانی

 

باسکول میدانی (چرخدار)

باسکول های قدیمی همگی از یک مدل تولید می شده اند ، که به انها قپانی یا اصطلاحآ سنگی می گفته اند.

اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش مهندسان کشور عزیزمان باسکول هایی طراحی و تولید کرده اند که همگی از نوع قپانی خارج و به باسکول های دیجیتال تبدیل شده اند.و در کنار دیجیتالی شدن باسکول ها تغییراتی عظیم در طراحی انها بوجود امده اند تغییراتی نظیر چرخدار کردن باسکول ها که انها را به باسکول های میدانی معروف کرده است.

باسکول های میدانی برای سهولت در ججابجایی باسکول ها طراحی گشته است. که به دلیل استفاده و استقبال بی نظیر مردم در میادین تره بار به این اسم معروف شده اند.

قیمت باسکول میدانی بر اساس ظرفیت، دیجیتالی یا غیر دیجیتالی بودن و ابعاد کفه و موارد دیگر تعیین می شود. باسکول میدانی تره باری صنعتی، باید دارای دقت بالایی باشد که بهترین آنها از نوع دیجیتالی است، که بسته به دقت و نوع آن دارای قیمت های متفاوتی است.امروزه هر تره بار فروشی محلی یا میدان های تره بار عمومی، مجهز به باسکول های صنعتی دیجیتالی است که از نظر حساسیت پیشرفته بوده و کمترین وزن ها را نیز احساس می کنند.

باسکول میدانی تره باری صنعتی:

استفاده از باسکول تره باری یا میدانی دیجیتالی در بازار تره بار از میوه تا صیفی جات، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.البته باسکول های میدانی یا تره باری در مکان های دیگر بخصوص انبارهای غیر تره باری هم استفاده زیادی دارد. باسکول چرخ دار می تواند هر باسکولی باشد. باسکول دیجیتال یا باسکول قپان یا باسکول صنعتی و فروشگاهی. ساختار باسکول، هر چه که باشد، می تواند چرخ دار باشد یا نباشد. بنابراین تنوع باسکول چرخ دار و ماهیت مختلف انواعش، به دلیل تاثیر اندک ویژگی چرخ دار بودن در ساختار باسکول است.


در تصویر ذیل برخی از آنها را مشاهده می فرمایید.

 

 

 

کاربرد باسکول چرخدار میدانی :

بزرگ ترین ویژگی باسکول چرخ دار، وجود چرخ هایی برای جابجایی آسان است. مدل های محتلفی از باسکول چرخ دار در سایت ترازالکترونیک موجود است که بدون شک نیازهای مختلفی را در کسب و کارهای گوناگون پوشش خواهد داد. کارخانه های بزرگ و مراکز صنعتی، بهترین زمینه کاربری باسکول چرخ دار است. چراکه احتیاج به جابجایی باسکول بیشتر است.

 

انواع باسکول میدانی در شرکت باسکول نیکو

 

  • باسکول  750 کیلوگرمی چرخدار نیکو با ابعاد 75*80
  • باسکول یک تنی چرخدار نیکو با ابعاد 110*105
  • باسکول یک تنی چرخدار نیکو با ابعاد 125*105 (دسته دار )
  • باسکول یک تنی چرخدار نیکو با ابعاد 125*125 ( دسته دار )
  • باسکول 2.5 تنی چرخدار نیکو با ابعاد 125*125 ( دسته دار –دارای چهار لودسل)

 

به عنوان مثال  در توصیف باسکول 2.5 تن چرخدار نیکو میتوان گفت:

باسکول 4 لودسل نیکو مدل EMPW4L از توان توزین 2500 کیلوگرم برخوردار است. بیشترین توان توزین این مدل، 2500 کیلوگرم و کمترین توان اندازه گیری وزن، 50 کیلوگرم است. حساسیت و دقت اندازه گیری وزن از 200 گرم شروع می شود. صفحه ی نمایشگر از نوع LED\LCD است که کیفیت بالایی از وضوح را در نور کم و یا فضای تاریک فراهم می کند. باسکول 4 لودسل نیکو مجهز به نمایشگر ماشین حسابدار است، این امکان سبب می شود تا محاسبه وزن و قیمت بسیار دقیق انجام شود.ابعاد صفحه توزین، 125×125 سانتیمتر است و از انواع باسکول صنعتی با توان کارکرد بالاست. این باسکول در دسته باسکول های الکترونیک و میدانی قرار می گیرد. باسکول 4 لودسل نیکو از جمله انواع باسکول متحرک است و امکان نصب پایه نیز وجود دارد. از قابلیت های در نظر گرفته شده برای این مدل می توان به قابلیت نصب نمایشگر چاپگر اشاره کرد. قابلیت دیگر، نصب نمایشگر بدون سیم است. از مزایای این نمایشگر، رویت اعداد از فاصله ی دور است. نصب نمایشگر دو طرفه از دیگر قابلیت های این دستگاه به شمار می رود و برای سهولت کار خریدار و مشتری تعبیه شده است.

 

 

قیمت باسکول چرخ دار

اگر دقیق شوید، ارزان ترین دسته بندی را در میان دسته بندی های باسکول، باسکول چرخ دار دارد. این امر ناشی از ساختار چرخ دار باسکول است. این ویژگی سبب می شود ظرفیت توزین را نتوان بیش از اندازه بالا برد. چراکه توزین در اوزان بالاتر نیازمند ثابت بودن باسکول است. از طرف دیگر ظرفیت بالا، قیمت بالاتر باسکول را نتیجه می دهد. بنابراین باسکول های چرخ دار به دلیل چرخ درا بودن، چندان گران قیمت از آب در نمی آیند.

قیمت باسکول میدانی تره باری با استفاده از فناوریی نوین دیجیتالی، بستگی به:

 

میزان دقت کالیبراسیون

جنس کفه باسکول

ظرفیت باسکول میدان تره بار

تعداد لودسل یا حسگر وزن بکار رفته

اندازه ی ابعاد کفه ترازو

ترازوی میدانی دیجیتال صنعتی می تواند از جنس تمام فلز به همراه انواع نمایشگر و چاپگر باشد که قیمت آن بستگی به نوع آن نیز دارد. بزرگ ترین ویژگی باسکول چرخ دار، همانا وجود چرخ هایی برای جابجایی آسان است.

خرید و فروش باسکول چرخ دار

متقاضیانی خواهان باسکول چرخ دار هستند که اولویت نخستشان چرخ دار بودن باسکول است. پس از آن به سراغ ویژگی های دیگر دستگاه می روند. خرید اینترنتی امکان مقایسه و بررسی جزییات و قابلیت های محصولات را فراهم کرده و کار متقضیان اینچنینی آسان شده است. چنانچه به راهنمای خرید نیز احتیاج داشته باشید، مشاورین و کارشناسان سایت می توانند در ساعات اداری سوال های شما را پاسخ دهند.

 

 

بزرگ ترین ویژگی باسکول چرخ دار، همانا وجود چرخ هایی برای جابجایی آسان است. 

 

خرید و فروش باسکول چرخ دار

 

متقاضیانی خواهان باسکول چرخ دار هستند که اولویت نخستشان چرخ دار بودن باسکول است. پس از آن به سراغ ویژگی های دیگر دستگاه می روند. خرید اینترنتی امکان مقایسه و بررسی جزییات و قابلیت های محصولات را فراهم کرده و کار متقضیان اینچنینی آسان شده است. چنانچه به راهنمای خرید نیز احتیاج داشته باشید، مشاورین و کارشناسان سایت می توانند در ساعات اداری سوال های شما را پاسخ دهند. 

 

قیمت باسکول چرخ دار

 

اگر دقیق شوید، ارزان ترین دسته بندی را در میان دسته بندی های باسکول، باسکول چرخ دار دارد. این امر ناشی از ساختار چرخ دار باسکول است. این ویژگی سبب می شود ظرفیت توزین را نتوان بیش از اندازه بالا برد. چراکه توزین در اوزان بالاتر نیازمند ثابت بودن باسکول است. از طرف دیگر ظرفیت بالا، قیمت بالاتر باسکول را نتیجه می دهد. بنابراین باسکول های چرخ دار به دلیل چرخ درا بودن، چندان گران قیمت از آب در نمی آیند. 

 

انواع باسکول چرخ دار

 

باسکول چرخ دار می تواند هر باسکولی باشد. باسکول دیجیتال یا باسکول قپان یا باسکول صنعتی و فروشگاهی. ساختار باسکول، هر چه که باشد، می تواند چرخ دار باشد یا نباشد. بنابراین تنوع باسکول چرخ دار و ماهیت مختلف انواعش، به دلیل تاثیر اندک ویژگی چرخ دار بودن در ساختار باسکول است. 

 

باسکول چرخ دار چیست؟

 

باسکول چرخ دار باسکولی است که چرخ دارد! تعبیه شدن چرخ برای باسکول امکان جابجایی آسان ترش را مهیا می کند؛ و این امر می تواند در کارخانه ها و مراکز صنعتی که جابجا کردن باسکول به دفعات تکرار می شود، مایه سهولت استفاده از باسکول شود. باسکول چرخ دار را باسکول پاترولی نیز می گویند. 

 

 

 

قبل از اینکه با مفهوم این مدل باسکول چرخدار میدانی آشنا شویم باید توضیح دهیم که باسکول چیست.

باسکول در واقع یک ترازو دیجیتال با ظرفیت و ابعاد بزرگ است. باسکول برای اندازه گیری وزن اجسام حجیم و سنگین به کار می رود.

باسکول ها برای نخستین بار در کشور فرانسه برای اندازه گیری وزن دام و طیور و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفتند.

باسکول ها به دلیل دلیل توزین اجسام سنگین و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، باید بدنه ی مقاوم داشته باشند. پایه ها و کفه نیز باید از مقاومت خوبی برخوردار باشند.

باسکول های قدیمی نسبت به سیستم های دیجیتالی امروزی  از حساسیت کمتری برخوردار هستند. با پیشرفت روز افزون صنایع مختلف، دستگاه هایی با ظرفیت های بالا تولید شده است که دارای دقت فوق العاده ای در توزین می باشند.

روزانه تنوع باسکول در حال افزایش است و نیاز انسان روز به روز به باسکول دیجیتالی افزایش یافته است.

باسکول ها بسته به نیاز مشتریان و نوع کاربرد در ابعاد و مدل های مختلفی ساخته می شوند. به عنوان مثال، معمولاً برای وزن کردن دام و طیور از باسکولت و برای وسایل نقلیه از باسکول جاده ای استفاده می شود. همچنین در آخر نیز با ساز و کار باسکول چرخدار میدانی آشنا خواهیم شد.

اجزای اصلی باسکول چیست؟

باسکول ها بطور کلی به دو دسته ی مکانیکی و الکترونیکی تقسیم بندی می شوند. هر دو مدل شامل سه جزء اصلی هستند:

  1. سازه باسکول یا صفحه ی پلتفرم: صفحه ی اصلی باسکول دیجیتال که بار روی آن قرار می گیرد تا وزن شود.

  2. لودسل ها یا حسگر های وزن: وزن قرار گرفته بر روی صفحه پلتفرم را تشخیص می دهند و به نمایشگر وزن انتقال می دهند. درواقع لودسل عمل توزین را انجام می دهد و وزن را به صورت عدد نشان می دهد.

  3. اندیکاتور یا نمایشگر وزن: با کمک آن تغییرات وزن نمایش داده می شود. اندیکاتورها می توانند علاوه بر نمایش وزن، قابلیت هایی مانند چاپ قبض، ذخیره اطلاعات، انتقال عدد محاسبه شده به سیستم کامپیوتر و… داشته باشد.

انواع باسکول

باسکول دیجیتال خودش به دسته های متفاوتی شامل باسکول چرخدار میدانی، صنعتی، جاده ای، فروشگاهی، دام کش و غیره تقسیم می شود.

باسکولِ صنعتی همان‌طور که از اسمش پیداست، کاربرد صنعتی دارد. این نوع باسکول در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و کشتی‌رانی استفاده می‌شود. ظرفیت آن بیش از نیم تن تا ده‌ها تن است.

باسکولِ جاده‌ای نیز از دسته باسکول‌های سنگین است که برای وزن کردن خودروهای سنگین مانند کامیون ساخته شده است.

باسکولِ فروشگاهی دسته‌ای دیگر از انواع باسکول است که ظرفیت آن تقریبا کمتر از 500 کیلوگرم است و دارای دقت پایینتری نسبت به باسکول های صنعتی است. انواع باسکول فروشگاهی در فروشگاه‌های مختلف، برای وزن کردن کالاها استفاده می شوند.

باسکولت یا باسکول سبک برای وزن کردن اجسام مختلف در صنایعی همچون نساجی، غذایی، شیمیایی، دارویی و … کاربرد دارد.

باسکولِ پالت اجناسی را که انسان توانایی جابجایی آن‌ها را ندارد، با بازوی محرکه دیجیتال تا ارتفاع مشخصی از سطح زمین بالا می برد و سپس عملیات توزین را انجام می دهد.

باسکول های کفه ای در مواردی مانند تولیدی ها، انبارها، میوه فروشی ها و زمینه های مختلف کاربرد دارند. باسکول های کفه ای ابعاد کوچکی دارند و بسته به ظرفیتی که می توانند تحمل کنند، دقت آنها بین دویست تا دو هزار گرم است. ظرفیت وزنی آنها گاهی تا چند تن نیز می رسد.

باسکولِ باشگاهی برای وزن کردن انسان ساخته شده‌ است و در باشگاه‌ ها، کلینیک ها و مکان‌های دیگر برای اندازه‌گیری قد و وزن افراد استفاده می‌ شوند.

باسکولِ لاشه کش برای وزن کردن لاشه حیوانات است و عمدتا در کشتارگاه ها به کار می‌رود. اما در قصابی ها و کارهای مرتبط دیگر نیز به کار گرفته می شوند.

باسکولِ دام کش برای وزن کردن حیوان‌های کوچک و بزرگ در مزارع به منظور های مختلف ساخته شده است.

باسکول چرخدار میدانی مدل

پس از دیجیتالی شدن باسکول ها در طراحی آنها تغییرات زیادی به وجود آمد. یکی از این تغییرات، چرخدار کردن باسکول ها بود که به اصطلاح باسکول میدانی نامیده می شوند.

باسکول های میدانی برای سهولت در جابجایی طراحی شده اند.

باسکول چرخدار هم با استفاده از چرخ جابه‌جایی را آسان کرده است. قابل ذکر است که این باسکول ها دارای ترمز می باشند. این نوع باسکول های چرخدار میدانی در محیط صنعتی مانند کارخانه و تره بار قابل استفاده هستند.

آشنایی بیشتر با باسکول چرخدار میدانی 

نشان دهنده وزن : تک نمایشگر/ سه نمایشگر

قابلیت نصب نشان دهنده پرینتردار

قابلیت اتصال به پرینتر جانبی و کامپیوتر

قابلیت اتصال به نمایشگر طرف دوم بی سیم و با سیم

کارکرد طولانی مدت با باتری

شاسی بسیار مستحکم و مقاوم

باسکول چرخدار میدانی نیکو مناسب جهت استفاده در محیط های تجاری و صنعتی

دارای چرخ چدنی با روکش وکیوم لاستیکی ( پاترولی )

دارای کابین محافظ مخصوص نمایشگر

این مرکز که نمایندگی فروش انواع مختلف تجهیزات صنعتی را بر عهده دارد، باسکول یا ترازوی میدانی دیجیتال را عرضه نموده است که چرخدار و قابل حمل می باشد. خرید و فروش باسکول چرخ دار سبک و سنگین از جمله کارهای کسری باسکول است.

ترازوی میدانی چرخدار Wheeled scales

کفه ی ترازوهای میدانی به دلیلی کاربرد فرواوان روزانه، همینطور دیگر تجهیزاتی که در صنایع مختلف به کار برده می شوند، یکی از مهم ترین اجزا این محصولات می باشد. وجود مقاومت و کیفیت مناسب می تواند عمر مفید این دستگاه ها را بسیار طولانی تر نماید.
برای مثال ترازویی که در کارگاه های صنعتی استفاده می شود، باید دارای مقاومت مناسبی در برابر انواع فشار، وسایل تیز و سایر تهدیدات باشد.

 

قیمت ترازوی چرخدار میدانی

قیمت ترازوی چرخدار میدانی تره باری بر اساس ظرفیت باسکول چرخدار متفاوت می باشد.

قیمت ارزان گفته می شود زیرا نسبت به مواد مصرفی و کیفیت عالی، از محصولات مشابه خود سرتر است.

طراحان تمامی این عوامل را در نظر گرفته و تولیداتی را به مشتریان خود عرضه می نمایند که دارای خصوصیات فنی مناسبی هستند.
در نظر داشته باشید که این مقوله در تولید ترازو باسکول های دیجیتال میدانی نیر رعایت شده و هم از بدنه خوب و هم دقت بالا برخوردار می باشند.
سایت حاضر نیز خرید و فروش این تجهیرات توزین دیجیتال میدانی را بعهده گرفته است.

 

 

 

 

 

 

       تلفن : 02165612636   - 02165612535

      واتس آپ : 09100077822

         اینستاگرام : Baskoolnikoo@

           ایمیل : baskoolnikoo@gmail.com

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()